از ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۰

بيوك را بيشتر بشناسيم

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

از ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۰

۱۱۶ بازديد

شركت خودروسازي بيوك، توسط يك آمريكايي اسكاتلندي‌تبار بنام ديويد دانبار بيوك در سال ۱۸۹۹ در شهر ديترويت، ميشيگان تاسيس شد، كه در آغاز بيوك اتو-ويم اند پاور كمپاني نام گرفت. سپس در ابتداي سال ۱۹۰۳ اين شركت توسعه يافته، شروع به توليد موتور خودرو نمود و در پي سازماندهي مجدد در تاريخ ۱۹ مه ۱۹۰۳ نام آن نيز، به بيوك موتور كمپاني تغيير پيدا كرد.

يك سال بعد، اكثريت سهام اين شركت به جيمز اچ. ويتينگ واگذار شد.[۲] ويتينگ پس از خريداري كمپاني بيوك، اين شركت را به فلينت، ميشيگان كه خود در آنجا مستقر بود، منتقل كرد. در سال ۱۹۰۴ جيمز ويتينگ، سهامش در بيوك را به ويليام سي. دورانت (بنيانگذار جنرال موتورز) واگذار نمود.

دورانت، بيوك را براي توليد بيشتر، بار ديگر سازماندهي كرد و كارخانه جديدي نيز براي شركت خريداري كرد. در آن سال، اولين محصول اين شركت يعني بيوك مدل بي موفقيت زيادي كسب كرد و در سال ۱۹۰۷ شركت بيوك پس از فورد مقام دوم فروش خودرو در ايالات متحده را به‌دست آورد.

در سال ۱۹۰۸ دورانت، شركت جنرال موتورز را تاسيس كرد. موفقيت بيوك در فروش، مشكلات مالي جي‌ام را در سال ۱۹۱۰ كاهش داد و در آن سال توانست از تمامي خودروسازان آمريكايي پيشي بگيرد. پس از آن بيوك همواره در فهرست بهترين توليدكنندگان و فروشندگان اتومبيل جاي داشته‌است. در سال ۱۹۱۴ بيوك اولين خودروهاي ۶ سيلندر خود را در كنار مدل‌هاي ۴ سيلندر قبلي به نمايش گذاشت كه اين مدل‌ها تا دهه ۱۹۲۰ در زمره اتومبيل‌هاي پرفروش بودند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.